06-40758566

Algemene voorwaarden Kamelejon Marketing

Artikel 1 Basics Algemene Voorwaarden

  1. Kamelejon Marketing is een eenmanszaak die zich omschrijft als Online Marketing Bureau, leadgenerator en websitebouwer. Kamelejon Marketing stelt zich ten doel het ontwerpen en vindbaar maken van websites, en het creeren en optimaliseren van Google Ads campagnes, Facebook campagnes, Bing campagnes en SEO campagnes. Tevens draagt Kamelejon Marketing bij aan het ontwerp van logo’s.
  2. In deze Algemene voorwaarden wordt onder ‘Opdrachtgever’ verstaan: de natuurlijke persoon of rechtspersoon of het samenwerkingsverband van natuurlijke en/of rechtspersonen of de namens deze handelende tussenpersoon of vertegenwoordiger die gebruikt maakt van de Diensten van Kamelejon Marketing en Kamelejon Marketing de opdracht geeft Diensten te verlenen zoals bedoeld in Lid 4.
  3. In deze Algemene voorwaarden wordt onder ‘Overeenkomst’ verstaan: de rechtsbetrekking tussen Kamelejon Marketing en Opdrachtgever, een en ander in meest ruime zin.
  4. In deze Algemene voorwaarden wordt onder ‘Diensten’ verstaan: alle door Kamelejon Marketing en/of door haar ingeschakelde derden aan Opdrachtgever geleverde producten en
    diensten zoals vermeld in Lid 1, alsmede alle andere door Kamelejon Marketing ten behoeve van Opdrachtgever verrichte werkzaamheden, van welke aard ook, verricht in het kader van een Opdracht, waaronder begrepen werkzaamheden die niet op uitdrukkelijk verzoek van Opdrachtgever worden verricht.
  5. In deze Algemene voorwaarden wordt onder ‘Website’ verstaan: de website www.kamelejonmarketing.nl.

Artikel 2 Toepasselijkheid van de Algemene voorwaarden

  1. De Algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle tussen Opdrachtgever en Kamelejon Marketing gesloten Overeenkomsten waarbij Kamelejon Marketing diensten aanbiedt of levert.
  2. Afwijkingen van de Algemene voorwaarden zijn slechts geldig indien uitdrukkelijk en schriftelijk met Kamelejon Marketing overeengekomen.
  3. Toepasselijkheid van inkoop- of andere voorwaarden van de Opdrachtgever worden uitdrukkelijk van de hand gewezen, tenzij uitdrukkelijk schriftelijk anders overeengekomen.
  4. De Algemene voorwaarden zijn ook van toepassing op aanvullende of gewijzigde opdrachten van Opdrachtgever.

Artikel 3 De Overeenkomst

  1. Alle offertes van Kamelejon Marketing zijn vrijblijvend, tenzij uitdrukkelijk anders aangegeven.
  2. De Opdrachtgever kan contact opnemen met Kamelejon Marketing via e-mail of telefoon voor een van de aangeboden Diensten. Kamelejon Marketing zal met Opdrachtgever overleggen omtrent zijn verwachtingen en kan daarna een offerte opmaken die per brief of per e-mail verstuurd zal worden. De Overeenkomst komt tot stand door ondertekening van de offerte.
  3. Als Kamelejon Marketing een bevestiging naar Opdrachtgever stuurt, is die beslissend voor de inhoud en uitleg van de Overeenkomst, onder voorbehoud van kennelijke verschrijvingen. Kamelejon Marketing kan niet aan zijn aanbod worden gehouden indien Opdrachtgever redelijkerwijs kan begrijpen dat het aanbod, dan wel een onderdeel daarvan, een kennelijke vergissing of verschrijving bevat.
  4. Indien Opdrachtgever aantekeningen maakt of reacties geeft op de offerte van Kamelejon Marketing, dan maken zij geen deel uit van de Overeenkomst, tenzij Kamelejon Marketing deze schriftelijk bevestigt.
  5. Een opdracht door Opdrachtgever waaraan geen schriftelijke offerte vooraf is gegaan, behoeft schriftelijke aanvaarding door Kamelejon Marketing.

Artikel 4 Uitvoering van de Overeenkomst

  1. Kamelejon Marketing zal zich inspannen de Diensten naar beste inzicht en vermogen en overeenkomstig de eisen van goed vakmanschap, alsmede zoveel mogelijk overeenkomstig de schriftelijk vastgelegde afspraken, uit te voeren.
  2. Kamelejon Marketing heeft het recht bepaalde werkzaamheden te laten verrichten door derden.
  3. Bij het inschakelen van derden zal Kamelejon Marketing de nodige zorgvuldigheid in acht nemen en bij de selectie van deze derden, zoveel als dit in de relatie tot Opdrachtgever redelijkerwijsmogelijk en gebruikelijk is, met Opdrachtgever overleggen.
  4. De Opdrachtgever draagt er zorg voor dat alle gegevens, waarvan Kamelejon Marketing aangeeft dat:deze noodzakelijk zijn of waarvan de Opdrachtgever redelijkerwijs behoort te begrijpen dat deze noodzakelijk zijn voor het uitvoeren van de Overeenkomst, tijdig aan Kamelejon Marketing worden verstrekt. Indien de voor de uitvoering van de Overeenkomst benodigde gegevens niet tijdig aan Kamelejon Marketing zijn verstrekt, heeft Kamelejon Marketing het recht de uitvoering van de Overeenkomst op te schorten en/of de uit de vertraging voortvloeiende extra kosten volgens de alsdan gebruikelijke tarieven aan de Opdrachtgever in rekening te brengen.
  5. De Opdrachtgever draagt er zorg voor dat Kamelejon Marketing zijn Diensten tijdig en deugdelijk kan verrichten. Indien Opdrachtgever zijn afspraken hieromtrent niet nakomt, is hij gehouden de hieruit voortvloeiende schade te vergoeden.
  6. Indien voor de uitvoering van Diensten een termijn is overeengekomen of opgegeven, dan is dit nimmer een fatale termijn. Bij overschrijding van een termijn dient de
    Opdrachtgever Kamelejon Marketing hiervan schriftelijk in gebreke te stellen. Kamelejon Marketing dient daarbij een redelijke termijn te worden geboden om alsnog uitvoering te geven aan de Overeenkomst.

Artikel 5 Wijziging van de Overeenkomst

  1. Indien tijdens de uitvoering van de Overeenkomst blijkt dat het voor een behoorlijke uitvoering daarvan noodzakelijk is om deze te wijzigen of aan te vullen, zullen Kamelejon Marketing en Opdrachtgever tijdig en in onderling overleg tot aanpassing van de Overeenkomst overgaan.
  2. Indien de Overeenkomst wordt gewijzigd, daaronder begrepen een aanvulling, is er sprake van een aanvullende opdracht. Over deze aanvullende opdracht zal vooraf een aparte afspraak over de honorering worden gemaakt. Zonder aanvullende offerte gelden de oorspronkelijke voorwaarden, waarbij de extra Diensten tegen het afgesproken tarief betaald worden.
  3. Het niet of niet onmiddellijk uitvoeren van de gewijzigde Overeenkomst levert geen wanprestatie van Kamelejon Marketing op en is voor de Opdrachtgever geen grond om de Overeenkomst op te zeggen of te ontbinden.
  4. Wijzigingen in de oorspronkelijk gesloten Overeenkomst tussen Kamelejon Marketing en Opdrachtgever zijn pas geldig vanaf het moment dat deze wijzigingen door middel van een aanvullende of gewijzigde Overeenkomst zijn aanvaard door beide partijen. De algemene voorwaarden zijn op deze wijziging van toepassing.

Artikel 6 Opschorting, ontbinding en tussentijdse opzegging van de Overeenkomst

1. is bevoegd de nakoming van de verplichtingen op te schorten of de Overeenkomst te ontbinden, indien de Opdrachtgever de verplichtingen uit de Overeenkomst niet, niet volledig of niet tijdig nakomt, dan wel dat Kamelejon Marketing goede grond heeft te vrezen dat de Opdrachtgever in die verplichtingen zal tekortschieten.

2. Voorts is Kamelejon Marketing bevoegd de Overeenkomst te ontbinden indien zich omstandigheden voordoen welke van dien aard zijn dat nakoming van de Overeenkomst onmogelijk is of ongewijzigde instandhouding van de Overeenkomst in redelijkheid niet kan worden gevergd.

3. Indien tijdens de uitvoering van de Overeenkomst blijkt dat Kamelejon Marketing niet de gewenste kwaliteit kan leveren die haar gebruikelijk is, of indien blijkt dat de Overeenkomst wegens zwaarwegende belangen niet voortgezet kan worden, zullen Kamelejon Marketing en Opdrachtgever in overleg tot een oplossing proberen te komen/een passende regeling treffen.

4. Indien de Opdrachtgever zijn uit de Overeenkomst voortvloeiende verplichtingen niet nakomt en deze niet-nakoming ontbinding rechtvaardigt, dan is Kamelejon Marketing gerechtigd de Overeenkomst terstond en met directe ingang te ontbinden zonder enige verplichting zijnerzijds tot betaling van enige schadevergoeding of schadeloosstelling, terwijl de Opdrachtgever, uit hoofde van wanprestatie, wel tot schadevergoeding of schadeloosstelling is verplicht.

Artikel 7 Annulering

  1. Annulering van de Overeenkomst na ondertekening van de offerte is niet mogelijk, tenzij de werkzaamheden nog geen aanvang hebben genomen.
  2. Annulering dient schriftelijk te geschieden en uitdrukkelijk te worden bevestigd door Kamelejon Marketing.
  3. Bij annulering na ondertekening van de offerte is Kamelejon Marketing gerechtigd een boete van 30% van het overeengekomen bedrag in de offerte in rekening te brengen, of is Kamelejon Marketing gerechtigd het aantal bestede uren ten tijde van annulering in rekening te brengen.

Artikel 8 Kosten, honorering en betaling

  1. Alle genoemde bedragen in de offerte zijn in euro’s en exclusief BTW, tenzij anders vermeld. Tevens is Kamelejon Marketing bevoegd reiskosten in rekening te brengen.
  2. Naast het overleggen van een offerte heeft Kamelejon Marketing de mogelijkheid om de uitgevoerde Overeenkomst middels nacalculatie in rekening te brengen op basis van het aantal bestede uren, met toepassing van het uurtarief van Kamelejon Marketing, tenzij partijen uitdrukkelijk schriftelijk ander zijn overeengekomen.
  3. Kamelejon Marketing heeft het recht om kennelijk foutieve verschrijvingen in de prijsopgave te herstellen.
  4. Betaling dient te geschieden middels bankoverschrijving, binnen 14 dagen na facturatie in de valuta die is gefactureerd, tenzij een andere termijn is overeengekomen.
  5. De Opdrachtgever heeft de plicht om onjuistheden in de vermelde of verstrekte betaalgegevens onverwijld aan Kamelejon Marketing mede te dele
  6. Kamelejon Marketing is gerechtigd om Opdrachtgever om termijnbetaling te vragen. Kamelejon Marketing zal dit uitdrukkelijk vermelden in de offerte. Indien betaling in termijn is overeengekomen –bijvoorbeeld middels deelfacturen – geschiedt betaling in
    evenredigheid met de voortgang, telkens na een nader te bepalen aantal bestede uren. De termijnbetaling dient binnen 14 dagen na de factuurdatum plaats te vinden. Indien betaling in termijnen is overeengekomen en Kamelejon Marketing zijn verplichtingen inzake voortzetting van de Diensten niet nakomt, heeft de Opdrachtgever de bevoegdheid betaling op te schorten.
  7. Opdrachtgever gaat akkoord met de mogelijkheid van digitale facturering, tenzij uitdrukkelijk schriftelijk anders overeengekomen.
  8. Indien de Opdrachtgever in gebreke blijft in de tijdige betaling van een factuur, dan is de Opdrachtgever van rechtswege in verzuim, zonder dat daarvoor verdere ingebrekestelling is vereist. De Opdrachtgever is alsdan de wettelijke rente verschuldigd. De rente over het opeisbare bedrag zal worden berekend vanaf het moment dat de Opdrachtgever in verzuim is tot het moment van voldoening van het volledig verschuldigde bedrag.
  9. Indien Kamelejon Marketing besluit een vordering wegens niet-betaling van een of meer niet- betaalde facturen langs gerechtelijke weg te incasseren, is Opdrachtgever, naast de

verschuldigde hoofdsom en de in artikel 8.8 genoemde rente, tevens gehouden alle in redelijkheid gemaakte gerechtelijke en buitengerechtelijke kosten te vergoeden. De vergoeding van gemaakte gerechtelijke en buitengerechtelijke kosten wordt vastgesteld conform het alsdan geldende Besluit dat ziet op vergoeding voor buitengerechtelijke incassokosten.

Artikel 9 Aansprakelijkheid

  1. De Opdrachtgever is verantwoordelijk voor het aandragen van correcte en representatieve gegevens en informatie die nodig zijn voor het uitvoeren van de Overeenkomst. Kamelejon Marketing is niet aansprakelijk voor schade indien Opdrachtgever onjuiste of niet-representatieve gegevens heeft verstrekt.
  2. Indien Kamelejon Marketing voor het uitvoeren van de Overeenkomst afhankelijk is van gegevens van derden, is Kamelejon Marketing niet aansprakelijk voor het niet-nakomen van de Overeenkomst indien derden desbetreffende gegevens weigeren te verstrekken.
  3. De Opdrachtgever is te allen tijde zelf verantwoordelijk voor de beslissingen die hij maakt naar aanleiding van de dienstverlening van Kamelejon Marketing.
  4. Kamelejon Marketing is niet aansprakelijk voor fouten of nalatigheden van door haar ingeschakelde derden. Door gebruik te maken van de Diensten van Kamelejon Marketing, verleent de Opdrachtgever de bevoegdheid aan Kamelejon Marketing om, als een door Kamelejon Marketing ingeschakelde derde zijn aansprakelijkheid wil beperken, die aansprakelijkheidsbeperking mede namens de Opdrachtgever te aanvaarden.Kamelejon Marketing is niet aansprakelijk voor indirecte schade, waaronder maar niet uitsluitend begrepen gevolgschade.
  5. Kamelejon Marketing is niet aansprakelijk voor het niet of niet tijdig voldoen aan de verplichtingen, voortvloeiend uit de Overeenkomst, in geval dit veroorzaakt wordt door overmacht als bedoeld in artikel 10.
  6. De Opdrachtgever vrijwaart Kamelejon Marketing voor aanspraken van derden, van welke aard ook, die verband houden met de Diensten.
  7. Indien Kamelejon Marketing aansprakelijk wordt gehouden, zal zij uitsluitend aansprakelijk zijn voor directe schade die daadwerkelijk door de Opdrachtgever is opgelopen, betaald of geleden is vanwege een aantoonbaar tekortschieten van Kamelejon Marketings verplichtingen met betrekking tot haar Diensten.
  8. De aansprakelijkheid van Kamelejon Marketing is beperkt tot het door de verzekeraar gedekte en uitgekeerde bedrag. Indien de verzekeraar niet tot uitkering overgaat, dan wel indien Kamelejon Marketing niet is verzekerd, is de aansprakelijkheid beperkt tot het door Opdrachtgever betaalde bedrag.
  9. De beperking van de aansprakelijkheid zoals beschreven in dit artikel geldt niet indien sprake is van opzet of bewuste roekeloosheid aan de zijde van Kamelejon Marketing.
  10. Deze bepaling sluit geen aansprakelijkheid uit voor zover aansprakelijkheid bij wet niet mag worden beperkt of uitgesloten.

Artikel 10 Overmacht

  1. Onder overmacht wordt verstaan, alle van buiten komende oorzaken, buiten wil of toedoen van Kamelejon Marketing, waardoor tijdige, volledige of juiste nakoming van de Overeenkomst niet meer mogelijk is.
  2. Onder overmacht zoals in Lid 1 bedoeld, wordt mede verstaan, maar is niet beperkt tot: niet-nakoming van een derde, ziekte van personeel van Kamelejon Marketing zelf
    of een derde, vertraging van verkeer en openbaar vervoer, abnormale weersomstandigheden, storingen in water- en energieleveringen, stakingen, ernstige storingen in de systemen van Kamelejon Marketing, brand, overstromingen, natuurrampen, rellen, oorlog of anderszins binnenlandse onrusten.
  1. In geval van overmacht wordt nakoming van de Overeenkomst opgeschort zolang de overmacht aanhoudt.
  2. Indien de overmacht langer dan één maand aanhoudt, zijn beide partijen gerechtigd de Overeenkomst zonder tussenkomst van de rechter te ontbinden. In een dergelijk geval
    zal Kamelejon Marketing overgaan tot terugbetaling van eventueel betaalde bedragen, met daarop in mindering gebracht alle kosten/te declareren uren die Kamelejon Marketing heeft gemaakt met betrekking tot de Overeenkomst.

Artikel 11 Vertrouwelijkheid van gegevens

1. Elk der partijen garandeert dat alle van de andere partij ontvangen gegevens waarvan men weet of dient te weten dat deze van vertrouwelijke aard zijn, geheim blijven. De partij die vertrouwelijke gegevens ontvangt, zal deze slechts gebruiken voor het doel
waarvoor deze verstrekt zijn. Gegevens worden in ieder geval als vertrouwelijk beschouwd indien deze door een der partijen als zodanig zijn aangeduid. Kamelejon Marketing kan hieraan niet worden gehouden indien de verstrekking van gegevens aan een derde noodzakelijk is ingevolge een rechterlijke uitspraak, een wettelijk voorschrift of voor correcte uitvoering van de overeenkomst.

Artikel 12 Intellectuele eigendom

  1. Kamelejon Marketing behoudt zich de rechten en bevoegdheden voor die hem toekomen op grond van de Auteurswet.
  2. Alle door Kamelejon Marketing geleverde zaken, waaronder begrepen maar
    niet uitsluitend ontwerpen van websites, blijven eigendom van Kamelejon Marketing en zijn uitsluitend bedoeld om te worden gebruikt door Opdrachtgever in het
    kader van de Diensten. De hiervoor genoemde gegevens/zaken mogen niet door Opdrachtgever zonder uitdrukkelijke voorafgaande toestemming van Kamelejon Marketing worden verveelvoudigd, openbaar gemaakt, geëxploiteerd of ter kennis van derden
    gebracht. Indien Opdrachtgever zich niet houdt aan deze bepaling is Kamelejon Marketing gerechtigd schadevergoeding te vorderen.
  3. Opdrachtgever garandeert dat geen rechten van derden zich verzetten tegen beschikbaarstelling aan Kamelejon Marketing van gegevens. Opdrachtgever zal Kamelejon Marketing vrijwaren tegen elke actie die gebaseerd is op de bewering dat zodanig beschikbaar stellen, gebruiken, bewerken, installeren of incorporeren inbreuk maakt op enig recht van derden.

Artikel 13 Reclames

  1. Opdrachtgever is verplicht direct bij het in ontvangst nemen van de Dienst over te gaan op controle daarvan, tenzij is afgesproken dat Kameljon Marketing een conceptversie zou
    versturen. Fouten of onjuistheden die bij een eerste inspectie geconstateerd kunnen worden, in acht nemende de eisen van redelijkheid en billijkheid, dienen binnen drie (3) werkdagen na ontvangst van de Diensten schriftelijk aan Kamelejon Marketing te worden gemeld.
  2. Overige klachten, waaronder begrepen klachten die niet bij een eerste inspectie geconstateerd konden worden, dienen uiterlijk binnen één (1) maand schriftelijk te worden gemeld bij Kamelejon Marketing.

Artikel 14 Identiteit van KAMELEJON MARKETING

  1. Kamelejon Marketing is bij de KvK geregistreerd onder nummer 73329193 en draagt btw- identificatienummer NL163252142B01 Kamelejon Marketing is gevestigd aan de Madameperenlaan 73 –  3452 ES – te Vleuten.
  2. Kamelejon Marketing is per e-mail te bereiken via info@kamelejonmarketing.nl telefonisch op 06 – 40 75 85 66.

Artikel 15 Toepasselijk recht en bevoegde rechter

  1. Op de rechtsverhouding tussen Kamelejon Marketing en haar Opdrachtgevers is Nederlands recht van toepassing.
  2. Alle geschillen die tussen Kamelejon Marketing en Opdrachtgever mochten ontstaan worden beslecht door de bevoegde rechter van het Arrondissement Midden-Nederland.
Call Now Button